Can Yunus Çetinkaya Empati adını verdiği kreasyonu hakkında Marmara Üniversitesi Teknoloji Fakültesi'nde öğrencilere bilgi verdi. Katılım çoğunluğunun Moda Tasarımı bölümü öğrencilerinden olduğu konferansa farklı bölümlerden de öğrenciler ilgi gösterdi.
Çetinkaya farklı hikayelere sahip,özgürlüğü elinden alınmış hayvanlarla ilgili farkındalık yaratmak amacıyla Empati koleksiyonunda koç, aslan ve geyik figürlerine yer verdiğini belirtti. Koleksiyonun dünyadaki ve Türkiye'deki ekolojik, sosyolojik, siyasi olaylara ve dengelere göre hazırlama sürecinden geçtiğini söyleyen Çetinkaya bu çalışmasının 6 aylık sürecini öğrencilere anlattı.
Markalaşma Süreci
Müşterilerine özel hissetirme fikriyle yola çıkan modacı Çetinkaya 2010 yılından bu yana tescilini aldığı Can markasıyla Nişantaşı'ndaki merkezinde hem kişiye hem de firmalara özel satış yapıyor. Markalaşma sürecinde öğrencilere öncelikle hedeflerini belirlemeleri ardından dürüst, özgün ve üretken adımlarla ilerlemelerini tavsiye etti. Tasarımcı ünlülük ve markalaşmanın farklı kavramlar olduğuna dikkat çekerken, ünlülüğün çok çabuk tükeneceğini ama markanın bitmeyeceğini belirtti. Her markanın kendine özgü bir anayasası olması ve yaratıldığı günden en az 50 yıl ilerisini görmesinin önemini vurguladı.
Haber: Ayşe MEMİŞ- Bilge ŞAHBAZ
Fotoğraf: Bilge ŞAHBAZ